Tuesday, November 01, 2011

BAYU KEHIDUPAN

aku rindu akan senyum manis pagi mu,
hamparan hati dikala layu,
menanti kasih yang kian perdu

mana pergi camar peneman si merpati,
hanya padamu ilahi,
memohon restu penguat dihati

maafkan aku untuk kesekian kalinya,
andai rantaian langkahku,
masih dibelenggu,
moga disaluti dengan restu

hari ini, pelangi menemani hari,
menusuk disanubari,
janji yang terpatri,
haruslah ditepati,
semoga hidup ini seceria sipipit,
bebas hingga kedinihari,
tanpa diselubungi kekesalan dihati...


****************
p/s: kita selalu mahukan hari yang cerah, tetapi ALLAH lebih mengetahuinya, hakikatnya hujan diturunkan, kita merungut (ah, hujan pulak)...stop aje hujan kita dapat pelangi kan?

tanda tanya: apakah tujuan entri ini? oh, cuma nak post entry jiwang-dengan-puisi. taklah, nak heboh kat korang, aku suka pelangi :) hehe, aku tanya, aku jawab.haha ;) kecoh je.

nota kaki: kalau rajin sila komen, komen korang sangat aku hargai ;) semoga berjumpa lagi dalam entri akan datang ;)


sekian sahaja, ikhlas: cik timba hijau :D S.M.I.L.E

0 komen ditekan: